onsdag 9 oktober 2013

Hbtq talk show

Andra dagen pa praktiken!
Jag kommer att borja kl 9pm men grupp aktivitet for att sedan vara med pa ett induviduellt tranningspass med ett av barnen som jag skall fa folja under min vistelse har.
Dagen slutar kl 10.30pm, japp jag ar serios. Arbetspassen ar annorlunda har och jag tror det har att gora med varmen. Man har en langre paus pa dagen for att ata och om man vill ta en liten sov stund.
Forestandaren pa skolan jag praktiserar pa bjod mig i dag pa lunch pa hennes resturang. efter nagra tappra forsok med atpinnar fick jag till slut kniv och gafell.. kommer nog aldrig lyckas ata kycklingklubba med atpinnar... Fick aven smaka pa klassiskt vitamesiskt kaffe, tydligen skall det vara mycket stark sa till min stora forvaning tyckte jag det smaka lite som valdigt morkchoklad.. Vet inte om det beror pa att jag drack det med is och inte varmt eller om det ar pga det galet starka kaffe min bror forsaker fa mig att dricka hemma i sverige...

Senare pa kvallen skulle jag mota upp Hoai for att med verka pa vad jag tolkat henne som en debatt om hbtq individer i vietnam. Det visade sig vara en talk show for forsta klassarna pa skolan. Minst 80 personer befann sig inne i lokalen. Och jag hade blivit bedd om att prata lite kort om hur forhallningsattet i Sverige ar gamtemot hbtq individer..
Dena forening eller traffar ar nytt har pa skolan for i ar. Under kvallen pratade blandanat en aldre man som var oppet gay om sina erfarenheter och livsode och motstand han mott. Aven tre elever pa skolan pratade om sina sexueliteter, en homusexuell, en bisexuell och en transvestite. Pojken berattade att nar han kom ut for sina foraldrar om att han var homusexuell var deras reaktion att ta med honom till skujhuset for att fa hans hjarna undersokt...
Och mitt i allt detta skulle jag upp och prata. Vet inte om det gav sa mycket for dom men applader och en gigantisk blommbukat fick jag pa slutet.

3 kommentarer:

  1. Ti hi....Det kommer att bli jobbigt att komma tillbaks till Sverige nu när du är van vid applåder ständigt o jämt =)))
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  2. Jag kan tro att de tyckte det var jättespännande att lyssna på vad du hade att säga!
    Vad roligt att du får vara med på så mycket:) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det e jatte rolig har lite panik over nar jag skall hitta tid att plugga dock men det ardnar nog dig ;)
      kram!

      Radera